Pagina's

woensdag 9 oktober 2013

Torso met jute






Hallo allemaal,

Vandaag eens iets heel anders van mij. Joycrafts komt eind oktober uit met jute. Fantastisch materiaal om mee te werken. Je kunt er echt veel kanten mee op. Ik ga weer terug naar mijn home deco periode, lol.
En dat is best een tijdje geleden, maar weer zo leuk om te doen.
Ik heb een torso genomen van piepschuim, die had ik nog liggen. Deze heb ik ingesmeerd met lijm en bekleed met woordenboek papier. Gewoon een oud woordenboek die al lekker vergeeld is. Daar stukken uit gescheurd en gevormd om de torso. Laat je torso goed drogen. Toen ben ik de jute om de torso gaan vormen. En omdat er in het jute lint een heel klein ijzerdraadje zit gaat dit heel goed. Ik het alles vast gezet met kopspelden. Eerst heb ik het rokje gedaan, daarna de groen/rode band eromheen. En afgewerkt met het groene lint. Al het jute wat je nodig hebt zit in een pakketje. Onderaan het rokje heb ik een lintje met bolletjes genaaid, deze komt uit mijn eigen voorraad. Op het rokje heb ik van het groen/rode jute een zakje gevouwen en deze met een touwtje op het rokje vastgezet. In het zakje zit de kerstzuurstok en de wish stempel. De zuurstok heb ik 2 keer uitgestanst om er kleur in te brengen. De stempel heb in gestempeld op cardstock met zwart en daarna meteen met clear embossingpoeder ge-embossed. Rond de borstpartij heb een soort sjaal gemaakt en deze versiert met bloemen gemaakt met het paperblossom papier en de paper blossom ponsen. Op de voorste zit een brad en op de bloemen aan de zijkant zit een sierspeld. Om de hals heb ik een lintje gemaakt met een gem om het een ketting te laten lijken.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en veel plezier beleven aan het verwerken van jute in jullie projecten.

Groetjes Marjolein.

Jute rood: 6300/0502.
Paper blossom ponsen: 6100/0110, 0111.
Paperblossom papier donker: 6100/0497.
Paperblossom lijm: 6100/0495.
Gems/jewels: 6350/0004.
Kerst zuurstok: 6002/0045.
Stempel ND Bingo: 6410/0029.
Brad: 6030/0005.

13 opmerkingen:

  1. wow...this is really creative beautiful work!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toppertje, zo mooi en heel apart
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt Marjolein. Ik vind het echt een topper.

    Liefs en groetjes van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt superleuk!! Voor op de kersttafel met een naambordje ofzo :)))))))
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt gaaf. Ziet er super uit Marjolein.
    Groeten van anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuk idee!!
    Hoe kom je erop!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, en helemaal prachtig uitgevoerd!
    Heel leuk om in de kerstperiode hier je kamer met te versieren!

    Vr. gr. Welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dit er leuk uit én mooi gemaakt!!!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eine tolle Arbeit. So etwas habe ich noch nicht gesehen.
    ♥ Grüße, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw !!! Super leuk is dit. Heel leuk gedaan.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen